Losos na posteljici iz čičerike, bučke, paprike in krompirja

Priznam, kriva sem :) S čičeriko se še nikoli prej nisem srečala, a ker sem zasledila, da se jo lahko uvede pri osmih mesecih, poleg tega pa sem dobila eko čičeriko na kmetiji Rojc-Korisnik, sem se odločila, da jo preizkusim. Zakaj pa ne. 

Namreč, ko sem se podala v svet uvajanja goste prehrane, sem sprejela pomembno odločitev. Gurmančku Galu bom ponudila čim več raznovrstnih živil, tudi tistih, do katerih imam sama zadržke oziroma jih prej še nisem uporabljala iz nevem katerih razlogov. Zavestno sem se odločila, da se tu ne bom omejila le na meni poznane okuse, ampak mu bom omogočila kar se da raznoliko, zdravo in kvalitetno prehrano. To je pomenilo, da sem v naš družinski jedilnik vključila žita, ki jih prej nisem uporabljala in tudi mesne izdelke. Tako sem z Galovim uvajanjem v svet prehrane začela jesti tudi ajdovo kašo, ajdove kosmiče, proseno kašo, prosene kosmiče, piro, pirin zdrob, pirine kosmiče, amarant, kvinojo in še bi lahko naštevala. Za pol stvari prej niti vedela nisem, da obstajajo. Tudi kunčevine prej nisem jedla, zdaj je pa na jedilniku najmanj dvakrat mesečno pa še zelo okusna je. Prav tako sem prvič lososa kupila in pripravila, ko je imel Gal 6 mesecev, od takrat ga vsi v družini obožujemo. Zdi sem mi prav, da našim malčkom omogočimo kar se da raznovrstno, okusno in zdravo prehrano, saj se sedaj gradijo temelji za njihov razvoj. Pa tudi temelji za oblikovanje zdravega načina življenja. 

Čičerika, bogata z beljakovinami, ogljikovimi hidrati in koristnimi maščobami, spada med stročnice. V njej pa najdemo tudi vitamine (A , B1, B2, B3, C, D, E) in minerale (železo, fosfor, cink, mangan, kalij, kalcij, magnezij). Uporaba čičerike pospešuje prebavo in veže strupe iz črevesja. 


Za prvo uvajanje čičerike sem se odločila, da jo pripravim z lososom.
Za 200g obroka potrebujete:
  • 1 jedilno žlico čičerike (ki jo čez noč namočite v vodi)
  • 1 pest krompirja (50g)
  • 1 pest bučk (50g)
  • 1 pest rdeče paprike (50g)
  • 1 manjši file lososa (50g)
  • 1 čajno žličko 100%, hladno stiskanega olja
Namočeno čičeriko kuhajte v vodi 1 uro. Ta čas pripravite preostalo zelenjavo. Krompir olupite in ga narežite na majhne kocke. Papriki odstranite semena ter jo narežite na manjše kose. Narežite tudi bučko. Krompir na sopari ali v soparniku kuhajte 15 minut, nato h krompirju dodajte še narezano papriko in bučko ter file lososa ter s soparjenjem nadaljujte še 7-8 minut. Kuhano čičeriko vmešajte v preostalo zelenjavo ter jo postrezite poleg lososa, ki ste ga prelili z žličko kvalitetnega olja, najboljša izbira za ribje jedi je olivno olje. Zelenjavo lahko pretlačite z vilico ali pa jo spasirate s paličnim mešalnikom.
Pa dober tek!


NASVET!
  1. Rdeča paprika je vir vitamina C, saj ga je v 100g kar 155mg, skoraj 20x več kot v 100g jabolka. Poleg tega je bogata še z vlakninami in likopenom, ki telo varuje pred rakavimi obolenji. Paprika vsebuje kalij, vitamin B6, folno kislino, vitamin E in K ter betakaroten, ki ga telo pretvori v vitamin A, slednji pa je ključen za dober vid. 
  2. Tudi krompir vsebuje polno zdravju potrebnih in dobrodošlih sestavin. V njem tako najdemo kalij, kalcij, fosfor, magnezij, železo, niacin, cink in vitamine skupine B. Je pa krompir tudi vir vitamina C.  
  3. Bučke vsebujejo obilo vitaminov (
  4. C, B, E, lutein) 
  5. in mineralov (
  6. fosfor, kalcij, mangan in magnezij). 
  7. Bučke so lahko prebavljive, zato so priporočljive pri težavah s prebavo.
  8. Losos je bogat z omega 3 maščobnimi kislinami, zato je idealen za malčkove prve ribje jedi. 
  9. Dodajanje 100%, hladno stiskanega olja je potrebno iz razloga, ker s tem obrok obogatimo z nenasičenimi maščobnimi kislinami skupine omega 3 in omega 6. Količino dodanega olja povečajte za četrtino čajne žličke, v kolikor vaš malček prepočasi pridobiva na telesni teži.
Kaj pa ostali družinski člani?
Tokratni recept lahko uporabite za pripravo okusnega obroka cele družine. Za 4 obroke, z malim gurmančkom oziroma gurmančico na čelu potrebujete:
  • 400g lososa
  • 3 srednje velike krompirje
  • 1 srednje veliko rdečo papriko
  • 1 bučko
  • 3 pesti čičerike (150g)

Čičeriko, ki se je čez noč namakala v vodi, kuhajte 1 uro. Ta čas pripravite preostale sestavine.
Lososovemu fileju odrežite košček, ki bo namenjen otročku, preostanek pa premažite z marinado (po 1 čajno žličko medu in gorčice, ščepec soli in popra),  na vrh položite rezine limone. Pecite 10 minut v pečici na 200 stopinj Celzija. 
Olupljen in narezan krompir na sopari kuhajte 15 minut, nato dodajte še narezano papriko in bučko ter prihranjen kos lososa za malčka. Vse sestavine na sopari kuihajte še 7-8 minut. Ko je čičerika in preostala zelenjava kuhana, jo lahko na hitro popečete v ponvi na žlici olivnega ali kokosovega olja. Malčku postrezite soparjen kos lososovega fileja in zajemalko mešane zelenjave. Preostanek pa začinite po vašem okusu. Jaz sem dodala le ščepec popra in soli.

2 komentarja:

  1. Wygląda to super. Pozdrawiam.

    OdgovoriIzbriši
  2. Wygląda bardzo aptyecznie. Pozdrawiam serdecznie.

    OdgovoriIzbriši